دوشنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۴

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

دانلود پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران مبانی نظری و پیشینه تحقیق

-------

پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران
پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 0
قیمت: 23520 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏4- ‏ ‏اطلاعات مربوط به رساله:
‏الف- عنوان ‏تحقیق
‏عنوان ‏به زبان فارسی‏:‏
‏پروپوزال ‏طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران
‏عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):
Designing the Pattern of Cultural Future in Iranian National Media
‏ج‏- بیان مس‏أ‏له‏ اساسی تحقیق‏ به طور کلی (شامل تشریح مسأ‏له و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور‏ از‏ تحقیق) :
‏فرهنگ ‏واژه ‏ای ریشه ‏دار است که در مسیر تحولات خـود در معـانی گونـاگونی از جملـه ‏ادب، عقل، علم و معرفت و تعلیم و تربیت و‏ ‏... به کار رفته است.‏ ‏ولـ‏ی ‏اشتراک بر سر معنای دقیق و علمی آن،‏ ‏به سبب اختلاف در نگرشها و مفروضات اساسی ‏بسیار مشکل بوده است. در تعاریف توصیفی اولیه، دانشمندان غربی فرهنگ را مجموعه‏ ‏ای ‏پیچیده مشتمل بر باورها، هنرها، اخلاق، حقوق، آداب و رسوم و دیگر قابلیتها یـا عـاداتی ‏می‏ ‏دانستند که انسان به‏ ‏عنوان عضوی از جامعه کسب می‏ ‏کند‏. ا‏کنـون نیـز گفتـه ‏می‏ شود‏ ‏فرهنگ همه ویژگیهای فکری، معنوی و عاطفی جامعه یا هر گـروه اجتمـاعی را ‏مشخص کرده و نه تنها ادبیات و هنر، بلکه راه و رسم زندگی، حقوق اساسی بشر، نظامهای ‏ارزشی، سنتها و باورها را نیز شامل می‏ ‏شود‏(بام Bam
‏، 2011).
‏امروزه محققین، آینده‏ ‏نگاران و سیاست‏ ‏گذاران به‏ ‏ایـن‏ ‏باور رسیده‏ ‏اند که بعد از دوران جدالهای نظامی‏ ‏تا دهه‏ 1970‏ ‏و رقابتهای اقتصادی ‏(‏چند دهه اخیر تا کنون(‏،‏ ‏آینده، صحنه نبرد و رقابت فرهنگهای مختلف اسـت.‏ ‏هر ملتی که دارای فرهنگ برتر است، پیروز میدان کـارزار آینده چه در حوزه سیاسـت و چـه در حـوزه‏ ‏اقتصاد است. این خود شاهد این مدعا است که توسـعه‏ ‏فرهنگی، مقدم بر توسـعه سیاسـی و توسـعه اقتـصادی‏ ‏است و باید از هم اکنون به فکر آینده فرهنگـی جامعـه‏ ‏خود بود‏(پترسون Pearson
‏، 2016).
‏کشورها و ملتها وظیفه دارند بـرای‏ ‏ادامه حیات انسانی خود و بالندگی آن و تکامل معنـوی‏ ‏خویش و رسیدن به سـعادت دنیـوی و اخـروی خـود،‏ ‏محیط زیست فرهنگی خود را ‏برنامه ریزی‏ و مدیریت کنند‏ ‏و آنرا از ضعفها و آلودگیها پـاک سـازند. عناصـر و‏ ‏مؤلفه‏ ‏های حیات آن را تقویت نمایند و از نفوذ و ورود‏ ‏عناصـر آلاینـده محـیط‏های‏ زیـست فرهنگـی‏ ‏دیگـر‏ ‏جلوگیری نمایند‏ ‏به همان نسبت که هر کشور و ملتی وظیفـه دارد محـیط زیـست طبیعـی خـود را ‏برنامه ریزی‏ و‏ ‏مـدیریت کنـد و بـرای حیـات و رشـد خـود، آنـرا از‏ ‏آلودگیها پاک و مانع ورود آلـودگی‏ ‏هـا و ناپـاکی‏ ‏هـای‏ ‏تولید شده در محیطهای زیست طبیعی دیگر به محـیط‏ ‏زیست طبیعی خود شـوند، در حـد مقـدور کـشورها و‏ ‏ملتها وظیفه دارند و می‏ ‏توانند نـسبت بـه ‏آینده آفرینی‏ و‏ ‏مـدیریت محـیط زیـست فرهنگـی خـود اقـدام کننـد‏.‏ ‏از دیگر مـس‏ائلی کـه اهمیـت ‏آینده آفرینی‏ فرهنـگ ‏را مشخص می
2
‏ ‏کنند می‏ ‏توان به کارکرد‏ ‏راهبردی ‏آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ی‏، ایجـاد‏ ‏انسجام و نظم در مسائل فرهنگـی، تأکیـد بـر طراحـی‏ ‏آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ی ‏و امکان سنجی آن‏ ‏و اهمیت آن در تحقق اهـداف فرهنگـی اشـاره نمـود‏(پاتانایک Pattanaik
‏، 2017).‏
‏توجه به تمام لایه‏ ‏های فرهنگی کشور همچون لایه‏ ‏های‏ ‏دینی، ملّی و جهانی و تمایـل سـطوح فرهنگـی کـشور‏ ‏یعنی سطوح اقتصادی، سیاسـی، اجتمـاعی و ارزشـی، توجــه بــه رابطــه الــزام‏ ‏وار و انگیزشــی بــین‏ ‏عرصه‏ ‏هـای مختلـف یـک اجتمـاع بـه‏ ‏ایـن معنـی کـه‏ ‏قدرتمندی فرهنگی تقویت اقتصاد و مدیریت را سـبب‏ ‏می‏ ‏گردد و در نتیجه باعث مـی‏ ‏شـود توانـایی فرهنگـی‏ ‏افزایش یابد‏(‏صالحی امیری‏، 1395).‏ تفکیک بین نهاد طراحی ‏الگوی آینده آفرینی‏ فرهنگ‏ ‏و اجرای آن، مشارکت فعال در مسائل جهانی و افزایش‏ ‏توانایی‏ ‏هـا و پتانـسیلهـای فرهنگـی خـود در سـطوح‏ ‏مختلف، تأثیر به سزای رسانه ملی در تحقـق ‏آینده ‏فرهنگی، تأکید بر ابعـاد جهـانی‏ ‏سـازی فرهنـگ، لـزوم‏ ‏آینده آفرینی‏ فرهنگی برای جلوگیری از آشفتگی فرهنگی و‏ ‏افزایش ظرفیت فرهنگی کـشور و اینکـه فرهنـگ تنهـا‏ ‏عامل حفظ استقلال و توانمندسـازی کـشور در عرصـه‏ ‏جهانی‏ ‏سازی است‏ را مشخص می کند‏(کندال McKendall
‏، 2018).
‏از مهمترین مقدمات لازم در مدیریت و برنامه‏ ‏ریزی فرهنگی، شناخت و ارزیابی دقیق ‏و کمی از فرهنگ جاری است که این کار مبتنی بر ملاکها یا ابزارهایی انجام می‏ ‏شود که ‏به نام شاخصهای فرهنگی شهرت یافته است. امـا پیچیـدگی فرهنـگ و کثـرت عوامـل و ‏عناصر آن و نیز دیدگاهها و مبانی مختلف در این زمینه، موضوع شـاخصهـای فرهنگـی را ‏به ‏مسئله‏ ‏ای جدی تبـدیل کـرده اسـت، چرا‏ ‏کـه در سـنجش فرهنـگ از همـان ابتـدا بـا ایـن ‏سؤالات مواجه می‏ ‏شویم که ‏ملاکها و یا شاخصهای سنجش فرهنگ چیسـت، خاسـتگاه ‏آن کجاست و ای‏ن شاخصها را ـ که باید به اقتضای ‏پیچیدگی‏ ‏های فرهنگ، متعدد باشـند ـ ‏چگونه و با کدام منطق می‏ ‏توان تعیین و تنظیم کرد. پاسخ اساسـی بـه ایـن سـؤالات نیازمنـد ‏طراحی الگویی منطقی، منسجم و جامع است. طبیعی است که طراحی چنین الگویی عـلاوه‏ ‏بر سنجش مناسب ‏وضعیت فرهنگی موجـود، مـی‏ ‏توانـد فعالیـتهـای متنـوع فرهنگـی را در ‏نهادهای گوناگون، در راستای ارتقای فرهنگ عمومی هماهنگ سازد‏(سلیمی، 1390).
‏اما ‏از آنجا که فرهنگسازی از مهمترین کارکرد‏های‏ رسانه‏ ‏هـای نـوین از جملـه رسـانه ملـی ‏است‏ ‏و مأموریـت اصـلی ایـن رسـانه‏ ‏مـدیریت و ‏هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه تعیین شده است‏،‏ ‏در ‏سند چشم‏ ‏انداز افـق رسـانه‏،‏ ‏ایـن ‏رسانه بیش از سایر نهادها نیازمند الگویی جامع و‏ ‏مناسب از شاخصهای فرهنگی است‏(دیال Deal
‏، 2018).
‏لازم است بدانیم ‏صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طبق اصل 175‏قانون اساسی سازمانی رسانه‏ ‏ای است که‏ ‏تنها متولی پخش برنامه‏ ‏های رادیویی و تلویزیونی است. این سازمان با حدود 40‏هزار کارمند یکی‏ ‏از بزرگترین
3
‏سازمانهای رسانه ای و تولیدکنندگان فیلمهای سینمایی و برنامه‏ ‏های صوتی و‏ ‏تصویری دنیا است و در حال حاضر دارای 22‏ ‏شبکه سراسری   برای مشاهده توضیحات فایل  پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پروپوزال طراحی الگوی آینده آفرینی فرهنگی در رسانه ملی ایران

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.